BBY 261 İleri Programlama – 2013

Dersin Katalog Tanımı:

Derste, nesne yönelimli programlamanın temelleri, UML ile nesne yönelimli program geliştirme, Java’nın temel elemanları (değişkenler, akış kontrolü, sınıflar ve nesneler, dizinler ve taşıyıcı sınıflar, arayüz yapıları), sınıflar ve kalıtım (sınıf yaratımı, kalıtım ve çok biçimlilik, arayüz kavramı ve geliştirimi), nesneye yönelik kodlama ve dokümantasyon standartları, kodun entegrasyonu, soyutlamaya dayalı tasarım ve tasarım örüntüleri anlatılmaktadır.

Ders Hakkında Genel Bilgiler:

  • Dersin Dönemi: 2013-2014 Güz
  • Dersin Kodu: BBY 261
  • Dersin Günü ve Saati: Pazartesi, 13:30 – 16:30
  • Dersin Yeri: Yeni Sınıf (Ed. Fak. Bodrum Kat)
  • Devam: Derse devam zorunludur.

Değerlendirme Kriterleri

  1. Temel Java Uygulaması (%15)
    • Teslim Tarihi: 4 Kasım 2013
    • Teslim Şekli: Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden çevrim içi
      Sisteme girdikten sonra derse kayıt olup (Sol alt bölümde yer alan “Enrol me in this course” bölümünden), dosyanızı yükleyebilirsiniz.
      http://egitim.bilgiyonetimi.net/course/view.php?id=36
    • Açıklama: Eclipse IDE’sini kullanarak konsolda çalışacak bir Java uygulaması geliştirilecektir. Geliştirilecek uygulamada Sayısal Loto oyunundaki 1 ile 49 arasındaki rakamlardan altı tanesi rastgele seçilerek kullanıcıya önerilecektir. 6 rakamdan oluşan bu öneriden toplam altı tane yapılarak sanal olarak kupon oluşturulmuş olacaktır. Projenizin adını (ve dolayısıyla klasör adınızı) ad-soyad baş harfleri ve okul numaranızdan oluşan bir kombinasyon ile oluşturabilirsiniz. Ör: om2134536. Başarılar 😉
  2. Temel Android Uygulaması (%15)
    • Teslim Tarihi: 11 Kasım 2013
    • Teslim Şekli: Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden çevrim içi
      Sisteme girdikten sonra derse kayıt olup (Sol alt bölümde yer alan “Enrol me in this course” bölümünden), APK uzantılı dosyanızı yükleyebilirsiniz.
      http://egitim.bilgiyonetimi.net/course/view.php?id=36
    • Açıklama: Eclipse IDE’sini kullanarak basit bir Android uygulaması geliştirip APK olarak yayınlanacak. Uygulamada herhangi bir etkileşim olmasına gerek yok. Sadece metin ve görsel öğelere yer verilmesi yeterli. Buradaki temel amaç APK dosyasının sağlıklı bir şekilde oluşturulması ve dağıtıma hazır hale gelmesi. Başarılar 😉
  3. Mobil Uygulama Geliştirme (%30)
    • Teslim Tarihi: 2 Aralık 2013
    • Teslim Şekli: Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden.
    • Açıklama: LC sınıflama sistemi kullanan kütüphanelerde, kullanıcıların mobil cihazlarından konuya göre raf numaralarına erişilebilecekleri bir uygulama geliştiriniz. Raf listesine buradan ulaşabilirsiniz. Uygulamanızın çıktısı olan apk uzantılı dosyanızı sisteme yükleyiniz.
  4. Final Projesi (%40)
    • Teslim Tarihi: 10 Ocak 2014, Cuma, 15:00 – 17:00, Yeni Sınıf.
    • Teslim Şekli: egitim.bilgiyonetimi üzerinden ve sınıfta flash bellek ile.
      Uygulamanın proje klasörü içinde APK dosyasını da barındıracak şekilde ZIP olarak arşivlenip yüklenecek / teslim edilecektir.
    • Açıklama: Geliştirilecek Android tabanlı uygulamada “yayın adı” ve “yayının künyesi” şeklinde iki adet bilgi giriş alanı bulunacaktır. Girilen bilgiler “SharedPreference” yapısı ile telefon üzerinde depolanacaktır. Depolanan bu bilgilere yayın adı ile “ListView” üzerinden erişilebilecektir. Erişilen yayının adı ile Google üzerinde bir arama sonucu döndürülebilecek ve “WebView” ile görüntülenebilecek yapıda olacaktır.

Ders Malzemeleri:

Ders İçeriği ve Kullanım Koşulları:

Ders içerikleri ile ilgili bağlantılar Turkcell Geleceği Yazanlar Portalı‘na yönlenmektedir. İçeriğin kullanımı ile ilgili ayrıntılı bilgi için: gelecegiyazanlar.turkcell.com.tr/kullanim-sartlari

Konu 1: Başlangıç (101)

Bu bölümde Java’nın temellerini ve Android uygulama geliştirme ortamını inceliyoruz.

Android Eğitimlerine Başlarken…

Java Dilinde İfadeler ve İşlem Operatörleri

Java’da Kontrol Yapıları

Java’da String Metotları

Diziler

Olağan Dışı Durumların Değerlendirilmesi

Dosyalara Bilgi Kaydı

Nesne Yönelimli Programlama

Algoritmaya Giriş


Konu 2: Android (201)

Bu bölümde basit projelerle Android uygulamaları geliştirmenin temellerini göreceğiz.

Android Cihazlar ve Android İşletim Sistemi Üzerine Genel Bilgiler

ADT Geliştirme Ortamının Oluşturulması

Android Projesi Oluşturmak

Activity Sınıfı

Layout

Görsel Komponentler

Tablo Doldurma

AndroidManifest.xml

Uygulamanın Cihaz Üzerinde Çalıştırılması

Uygulamanın Paketlenmesi ve İmzalanması

Google Play’e Uygulama Yükleme ve Güncelleme


Konu 3: Mobil Uygulama Geliştirme (301)

Bu bölümden itibaren Android için mobil uygulama geliştirmenin ilk adımlarını atıyoruz.

Android 301


Konu 4: İleri Seviye Mobil Uygulamalar (401)

Artık ileri seviye Android geliştirme sürecine giriyor, uygulamalarımızı hayata geçiriyoruz.

Android 401

WordPress gururla sunar | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Yukarı ↑