BBY 261 İleri Programlama 2015

Dersin Katalog Tanımı:

Derste, nesne yönelimli programlamanın temelleri, UML ile nesne yönelimli program geliştirme, Java’nın temel elemanları (değişkenler, akış kontrolü, sınıflar ve nesneler, dizinler ve taşıyıcı sınıflar, arayüz yapıları), sınıflar ve kalıtım (sınıf yaratımı, kalıtım ve çok biçimlilik, arayüz kavramı ve geliştirimi), nesneye yönelik kodlama ve dokümantasyon standartları, kodun entegrasyonu, soyutlamaya dayalı tasarım ve tasarım örüntüleri anlatılmaktadır.

Dersin Hedefleri:

Dersin temel hedefi, özellikle mobil cihazlar üzerinde uygulama geliştirebilmeye yönelik temel becerilerin kazandırılmasıdır. Bu becerilerin geliştirilmesi sırasında yazılım ile ilgili dokümantasyon, sürüm yönetimi ve proje takımı içerisinde etkin bir şekilde görev alabilme konularında çalışmalar da yapılacaktır.

Ders Hakkında Genel Bilgiler:

  • Dersin Dönemi: 2015-2016 Güz
  • Dersin Kodu: BBY 261
  • Dersin Günü ve Saati: Cuma, 13:30 – 16:30
  • Dersin Yeri: Yeni Sınıf
  • Devam: Derse devam zorunludur.

Projeler

  1. Sözlük Uygulaması (%10)
    • Teslim Tarihi: 30 Kasım 2015, Salı
    • Teslim Şekli: GitHub’da yer alan hesabınız altından proje adı aşağıda belirtilen şekilde teslim edilecektir. Proje içerisinde “apk” adlı bir klasör olacak bu klasör içinde uygulamanın apk dosyası yer alacaktır.
      Örnek uygulama adı: bby261.adsoyad.sozluk
    • Açıklama: Uygulama, basit navigasyon özelliklerine sahip olacak ve bilgibilim alanında 15-20 kelimenin anlamını içerecek şekilde tasarlanacaktır.
  2. Sayısal Loto Uygulaması (%20)
    • Teslim Tarihi: 30 Kasım 2015, Salı
    • Teslim Şekli: GitHub’da yer alan hesabınız altından proje adı aşağıda belirtilen şekilde teslim edilecektir. Proje içerisinde “apk” adlı bir klasör olacak bu klasör içinde uygulamanın apk dosyası yer alacaktır.
      Örnek uygulama adı: bby261.adsoyad.loto
    • Açıklama: Uygulama, sayılsal loto için şanslı rakamların oluşturulacağı bir yapıda olacaktır. Her biri 1 ile 49 rakamları arasından seçilen ve 6 rakamdan oluşan toplam 6 kolon şeklinde ekranda yer alacaktır. Bir buton yardımı ile yeniden rakam üretimi gerçekleştirilebilecektir. Rakamların küçükten büyüğe doğru sıralanması gerekmektedir.
  3. Adam Asmaca Uygulaması (%30)
    • Teslim Tarihi: 30 Kasım 2015, Salı
    • Teslim Şekli: GitHub’da yer alan hesabınız altından proje adı aşağıda belirtilen şekilde teslim edilecektir. Proje içerisinde “apk” adlı bir klasör olacak bu klasör içinde uygulamanın apk dosyası yer alacaktır.
      Örnek uygulama adı: bby261.adsoyad.adamas
    • Açıklama: Klasik bir adam asmaca uygulaması yapılacaktır.
  4. Kütüphane Kataloğu Uygulaması (%40)
    • Teslim Tarihi: 25 Aralık 2015, Cuma
    • Teslim Şekli: GitHub’da yer alan hesabınız altından proje adı aşağıda belirtilen şekilde teslim edilecektir. Proje içerisinde “apk” adlı bir klasör olacak bu klasör içinde uygulamanın apk dosyası yer alacaktır.
      Örnek uygulama adı: bby261.adsoyad.loto
    • Açıklama: JSON (JavaScript Object Notation – Google Slaytlar) nesnesi kullanılarak depolanan materyal üstverileri üzerinde, listeleme, görüntüleme, arama özellerinin yer alacağı bir kütüphane kataloğu uygulaması gerçekleştirilecektir.

Ders Malzemeleri

Çevrim İçi Eğitim Platformları

Çevrim İçi Kaynaklar

Uygulama Geliştirme